کاشت مو چیست؟

تمام موهای بدن درون ارگان های کوچکی به نام فولیکول ساخته می شوند.فولیکول ها واحدهایی ساختاری متشکل از چندین بخش مانند غدد سباسه ، پاپیلا و بخش هایی دیگر بوده و وظیفه ی آن ها ساخت و کنترل رویش موها است. فولیکول ها تقریبا در تمام بدن وجود دارند و بسته به محل قرار گیری شان ، پایین گردن نازک تر و در نواحی بالا ، ضخیم است.
تفاوت بین فولیکول ها در آلوپسی آندروژنی یا طاسی با الگوی مردانه بسیار واضح تر است. در این شکل طاسی ، موهای ناحیه ی جلوی سر نسبت به هورمونی به نام تستسترون ( هورمون مردانه ) حساس اند. به این ترتیب با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض این هورمون ، نازک شده و می ریزند.اما موهای ناحیه ی گیجگاهی و پشت سر نسبت به ریزش مقاومند و دچار نازکی نمی شوند. پس اگر فولیکول های این نواحی را به منطقه ی طاس منتقل کنیم ، موهای جدید به طاسی مقاوم بوده و تا آخر عمر رشد می کنند.
اساس تمام شیوه های کاشت مو همین است . انتقال فولیکول ها ، که اصطلاحا گرافت نامیده می شوند ، از بخش هایی مقاوم به طاسی به بخش های کم پشت یا طاس به ناحیه ای که موها از آن برداشت می شود. بانک مو و به قسمتی که موها در آن کاشته می شوند ، ناحیه ی گیرنده یا پذیرنده می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *